Oyen, nama yang tidak asing lagi bagi rakyat Malaysia. Kucing ini sangat popular sehingga menjadi pilihan model untuk beberapa pengiklanan syarikat besar di Malaysia. Apabila dilihat daripada jumlah ‘like’ dan komen, ia terbukti berhasil.
Kempen Oyen Marketing
Tak percaya? Ini syarikat yang menggunakannya sebagai model kempen marketing:
- Shopee – 6.6 , 8.8 , 9.9
- Domino’s Pizza
- Petronas
Selain syarikat, ada juga yang menjadi popular secara tidak sengaja dengan hanya kewujudan Oyen di situ – Zoo Negara, Insiden Elmina, King Oyen.
Masih tak percaya? Tahukah anda, menurut Happy Cat Malaysia, nama Oyen ialah nama kucing yang paling popular di Malaysia. Lagi popular daripada nama Tam, Putih dan Tompok.
Kajian
Satu kajian bertajuk ‘Effectiveness of Animal Images in Advertising‘ (Keberkesanan Imej Haiwan dalam Pengiklanan) telah membuktikan yang gambar haiwan akan memberikan impak positif pada marketing anda. Ia juga masih berhasil walaupun produk yang pasarkan tiada kaitan dengan haiwan.
Jadi apa tunggu lagi, gunakan Oyen Marketing ini untuk kempen pemasaran anda yang seterusnya.